tisdag 28 januari 2014

Pianotyget - bordstablett

Den här veckan har jag ju tagit ut lite ledigt från mitt ordinarie arbete på universitetet, för att försöka komma ikapp mig själv och koppla av lite. Intentionen har varit att försöka städa och sy lite. Någon färdig blus har det ännu inte blivit, men jag har börjat klippa till en i alla fall, och sedan får vi se hur det går med den. Vad jag däremot lyckats göra klart är två bordstabletter, sydda med pianotyget. De blev riktigt trevliga.
 

Sedan har jag ägnat resten av tiden åt att gå igenom bokföringen i mitt företag. Nu är det ju nya regler som gäller, att som enskild firma skall momsdeklarationen göras innan den ordinarie deklarationen. Jag har aldrig gjort en momsdeklaration själv tidigare, och nu skall den ju vara inne före den 26 februari. Som tur är har jag en vän som kunde hjälpa mig med det här. Jag kommer att posta momsdeklarationen dag, så att jag slipper tänka mer på den. Sedan kommer jag att lämna iväg allt annat bokföringsmaterial till min ordinarie revisor, så att hon kan hjälpa mig med min deklaration och  allt vad det innebär. Känns bra att vara ute i god tid den här gången.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar