söndag 27 april 2014

Börjat på nytt lapptäcke!!

Igår hade jag lördagsöppet i min syatelje, det var ju sista lördagen i april månad. Vädret var fantastiskt och påverkade säkert antalet besökare i min atelje. Det kom en person, Anna-Lena, och hon ville höra hur det var med vår gemensamma vän, som nyligen genomgått en mycket omfattande canceroperation. Jag hade tänkt besöka henne på eftermiddagen den 25 april, men när jag kom upp till kirurgavdelningen där hon varit patient i nästan tre veckor, så fick jag veta att hon hade fått åka hem. Jag skall ringa henne när hon återfått lite mer krafter.

Själv hade jag däremot hur mycket tid som helst att ägna åt städning i ateljen och att sy. Har nu börjat på ett nytt lapptäcke, där jag använt ett litet "charm-pack" av japanska tyger, som jag fått av en annan av mina vänner, Ann-Margret, när jag besökte Rikstäckets monter på syfestivalen i februari. Som vanligt så tror jag att det skall räcka med att sy 20 block för att få ihop till ett helt täcke, och det går naturligtvis, om man inte vill att täcket skall vara större än till en barnsäng. Själv planerade jag som vanligt stordåd, och tänkte att det skulle räcka till en vuxensäng, men då behövs det tyvärr lite fler block än 20. Det måste vara åtminstone 45 för att räcka till en enkelsäng. Nu har jag fått ihop 18 block, så det är en bit kvar innan det räcker till ett större täcke. Jag hoppas att min vän, Ann-Margret har lite fler "charm-pack's" kvar av de här vackra japanska tygerna. Annars får jag väl sy ett barntäcke, men jag vill inte. Här kommer en bild på ett par av blocken som är färdiga.

Önskar er alla en riktigt skön och avkopplande Valborg den 30 april.

 

1 kommentar:

  1. Ja för jag satt ju helt begravd i min deklaration och glömde att det var sista lördagen i månaden. Som tur är kommer det ju fler sista lördagar i månaderna fram över.
    Trevlig helg önskar jag dig och familjen.

    SvaraRadera