söndag 11 maj 2014

Gamla synder!

Som jag tidigare berättat så håller jag på att gå igenom alla mina tyglådor, och de är många. I de här lådorna hittar jag naturligtvis också en hel del påbörjade lapptäcksprojekt. Bland annat hittade jag 68 block som jag sytt med alla möjliga gröna tyger och som skulle bli ett helt täcke var det tänkt. Nu har jag tagit mig själv i kragen för att göra klart det här täcket, och för att få ihop till ett enkelsängstäcke behöver jag komplettera med ytterligare två gröna block. Jag syr ihop dem helt på måfå och sedan får täcket bli som det blir. Jag har nu sytt ihop nästan hälften av blocken och hoppas hinna sy klart resten idag. Sedan har jag även sytt ytterligare en mini-necessär som jag skall behålla själv. De andra två har jag gett bort till mina två av mina vänner.

 Bild på täcket. Blocken inspirerades av ett av Kaffe Facetts täcken, som jag såg när han hade utställning på Stenige Slott för många år sedan. På tiden att det blir färdigsytt.
Mini-necessären, 5 cm bred och 4,5 cm hög.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar