onsdag 4 juni 2014

Har Lyckats Med Blixtlåset!

Nu tror jag att jag äntligen greppat det här med att sy i blixtlås i den här necessärmodellen. Idag testade jag att sy en när jag kom hem från jobbet. Det tog strax under tre timmar att få necessären färdig. Känner mig ganska nöjd med den tiden. Det som alltid tar längst tid är ju att sy alla dekorsömmar. Men det blir inte detsamma utan dem.

Fredagen den 6 juni åker vi tidigt på morgonen till Älvkarleö konferensanläggning. Det är sygruppens årliga resa dit. Vi är 12 personer som skall åka till Älvkarleö och sy från fredag förmiddag till söndag eftermiddag och i princip gör vi ingenting annat än att sy och äta. Älvkarleö konferensanläggning är så trevlig och vistelsen där är total avkoppling från allt annat. God frukost, lunch och middag alla dagar och däremellan för- och eftermiddagskaffe, så hungriga är vi inte när vi kommer därifrån på söndag eftermiddag. Har inte bestämt vad jag skall ha för sömnadsprojekt med mig, för det är ju alltid roligt att sy lite av varje. Kan dock inte ta med mig så mycket som jag vill, eftersom vi är tre personer som åker i en bil. Alla tre kommer att ha symaskin, sybord och lampa med i bagaget så så mycket utrymme för en massa tyger och material kommer det inte att finnas. Men skulle man behöva förstärkning på den fronten, så får man väl ringa efter maken som får köra upp ett lass med tyger. Önskar alla en riktigt trevlig nationaldag den 6 juni.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar