lördag 23 augusti 2014

Öppet nästa lördag 30 augusti 2014

Nu har det gått mer än en vecka sedan jag skrev något i min blog. Har nu arbetat två veckor igen så semestern börjar kännas avlägsen. Nu är det knappt två veckor kvar till Quiltköping den 5 - 7 september och tiden rusar tyvärr allt för fort. Jag hade ju fått hem en hel del jultyger och nu inser jag att jag inte kommer att hinna sy upp något större av dem till evenemanget i Lidköping. Men idag har jag i alla fall lyckats sy en liten tavla av tre av de tyger som ingår i julserien.


Den är inte så stor men den blev ganska söt, trots att det är en så enkel sak som att sy ihop fem tygbitar och sätta en liten kant runt om.
 
Sedan har jag även sytt en ny väska/necessär av det mönster som jag och min vän, Kristina, arbetat med under ett par veckor nu under sommaren. Mönstret är nu klart och det kommer att finnas till försäljning, bland annat vid Quiltköpingsmässan. På tisdag nästa vecka skall det komma hem ytterligare 16 rullar med tyger från Hoffman Fabrics. I år hade Hoffman Fabrics återgått till att ha tyger med en design som jag tycker om. Skall bli spännande att få hem dem.
 
Väska/necessär sydd efter mönstret "AnnaLi" som har 4 storlekar, stor, mellan, liten och mini. Den här är den största modellen, cirka 16 cm hög och 22 cm bred.
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar