söndag 5 juli 2015

Små väskor till små människor!

För flera månader sedan hittade jag en länk på Robert Kauman Fabrics där man sytt små väskor, s.k. "gift bags", men då skrev jag inte ut måtten och sömnadsbeskrivningen. Sedan har jag upprepade gånger försökt hitta beskrivningen på de små väskorna. Av en slump hittade jag bilder på de här små väskorna på Pinterest, och de var uppsydda i olika tyger, och även en tabell med mått till de olika delarna. Däremot fanns det ingen beskrivning hur man skulle sy dem. När jag nu bestämt mig för att försöka sy dem, visade det sig  att måttabellen inte heller stämde, så det var bara att mäta och räkna för att få ihop dem. Den första som jag sydde blev lite väl liten, den är cirka 11,5 cm bred och 10 cm hög. Botten är 11,5 x 4 cm. Jag bestämde mig då för att göra en som var något större och den blev 13 cm bred och 11 cm hög, med en botten som är 13 x 4 cm. Konstigt nog är 1,5 cm inte så mycket att orda om, men det gör i alla fall skillnad. Tänker sy fler sådana här små väskor, som blir trevliga presenter till små flickor och pojkar, beroende på vilket tyg man väljer.

Storlek: 13 x 11 cm.

Storlek 11,5 x 10 cm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar