måndag 21 september 2015

Lite skryt får jag kosta på mig!

Nu tänker jag skryta. Jag har sytt klart den lilla quilten, som jag började på helgen den 12-13 september 2015, när jag var på en kurs anordnad av Maria Bussler och med inbjuden textilkonstnär från Nederländerna, Jaqueline de Jonge. Jag hade bestämt mig för att sy klart den så fort som möjligt, så att den inte skulle hamna i mitt lilla förråd av ofullständiga quiltar, som jag gömmer i duschen, i min syateljé. Igår ägnade jag hela dagen åt att sy klart quilten och här ser Ni min version av Jaqueline de Jonges quilt "Happiness". Jo, namnet är helt riktigt, jag känner mig oerhört lycklig att jag lyckades få den färdig. Tänk vad lite sömnad och tyg i glada färger kan göra för själen.

I morgon tänker jag inte jobba, för jag väntar på att få hem en tygleverans från Japan, bland annat. Får vänta hela dagen på att UPS skall leverera tygerna. Har ingen aning om när de dyker upp, men jag kan ju ägna väntan åt att städa i min syateljé, som efter gårdagens sömnad ser ganska stökig ut. Konstigt att man måste stöka till så förfärligt när  man skall göra något. Jag är inte som Jaqueline de Jonge, som när jag frågade henne: "hur hinner du sy så många quiltar"?, svarade: "I am very organized".

På lördagen den 26 september har jag öppet i min lilla syateljé mellan kl. 10.00 - 14.00, som vanligt sista lördagen i månaden. Titta gärna förbi och beskåda de nya vackra tygerna från Japan. Välkomna!

Här kommer bilden på "Happiness" så att Ni får se hur lycka ser ut i sytt skick.

1 kommentar:

  1. Du kan absolut skryta och även vara lycklig över din fina quilt.
    Toppenfin tycker jag!
    Hls Anne-Marlen i Norrtälje/Blockmakarna

    SvaraRadera