söndag 15 maj 2016

Pingsthelgen är över!

Nu har Pingsthelgen dragit förbi. Kallt har det varit, och egentligen borde jag använt de här två dagarna till sömnad, eftersom vädret inte varit särskilt promenadvänligt. Skam till sägandes så har jag varit ganska lat hela helgen. Har fortsatt att sy på stjärnlöpare i några olika varianter, men inte fått någonting färdigt, utan har nu fyra hela bordslöpare där jag borde lägga ihop färdigsydda framsidor med vadd och baksida och quilta dem så att de blir helt färdiga. Men det har jag inte gjort. Har lyckats sy klart två små Mugg-mattor och två bordstabletter. Muggmattorna kommer i färdigt skick på bild, men bordstabletterna är tyvärr inte klara, men jag lägger i alla fall ut lite bilder på dem. Lägger även ut bilder på ytterligare en bordslöpare med äpplen.

Nästa lördag den 21 maj är jag bjuden till Maria Busslers öppna hus och kommer att vara där på lördagen med lite av mina tyger. Kommer att ha med mig fem lådor med batiktyger, halvmetersbitar, till reapris på 49 kr för en halvmeter. Sedan har jag med mig lite annat smått och gott.

Veckan därpå, den 27 - 29 maj kommer jag att vara med mina syvänner på vår årliga syhelg på Älvkarleö Herrgård. Vi kommer att åka dit på fredag kväll och sedan syr vi dygnet runt till söndag eftermiddag. Frukost, lunch och middag serveras, liksom för- och eftermiddagskaffe, så resten av tiden behöver bara ägnas till sömnad och ingenting annat. Det här innebär att jag inte kommer att ha öppet i min syateljé sista lördagen i maj. Jag  kommer däremot att ha öppet första lördagen i juni, den 4 juni, mellan kl. 10.00 - 14.00.
.

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar