lördag 11 februari 2017

Förberedelse inför Sy- och hantverksfistivalen den 17 - 19 februari 2017

Igår och idag har jag klippt till tygbitar 33 x 110 cm av ett tyg som heter Quilters Linen. Det visar sig att jag har 54 färger av det tyget och jag har klippt till 10 st av varje färg. Det tog hela dagen igår och mer än halva dagen idag. Sedan skall jag klippa till ytterligare bitar av andra tyger som just kommit hem, så det blir till att arbete med det även hela dagen i morgon. Jag har dock inte kunnat avstå från en stund vid symaskinen, så det blev ytterligare en liten väska sydd idag. Här har jag använt mig att ett mönster som Kristina på Quiltbiten gjort, och som heter "Enkla små väskor" som kan sys i flera storlekar. Det är ett jättebra mönster och enkelt att följa, så här kan man verkligen laborera med tyger och storlekar. Väl värt att prova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar