fredag 9 juni 2017

Sommaröppet i Syateljén 17 juni och 29 juli 2017

Planerar sommaröppet i syateljén. Eftersom den sista lördagen i juni är den 24 juni, och det är midsommardagen, så kommer jag att ha öppet i min ateljé den 17 juni i stället. I juli har jag öppet som vanligt den sista lördagen i juli och det är den 29 juli. Har ju under maj månad fått hem en hel del nya tyger, så det finns en del att välja bland.

Hoppas alla sommarlediga har möjlighet att titta förbi i min lilla syateljé och att ledigheten även kommer att innefatta en hel del sömnad, de dagar vädret kanske inte visar sig från sin bästa sida.

Lite senare idag kommer jag att lägga in bilder på ytterligare några så väskor som jag sytt med tyger som kommit hem under maj månad.

Nu skall jag gå ner till syateljén och sy ett par vändbara s.k. "bucket hats". Jag lägger även ut bilder på dem när de är färdiga.

Önskar alla mina vänner en riktigt trevlig fredag och en avkopplande helg.

For my foreign followers:

Since the last Saturday in June is on June 24, which is the actual "Midsummers Day" in Sweden, and everyone is on holiday and having had a fantastic Midsummers Eve the day before, on June 23, I do not think anyone will be visiting my little quilt shop on June 24. Therefore I am planning on having my studio open on June 17, instead. At the end of July, I will have the studio open as usual on the last Saturday of the month of July, which is July 29, 2017. I wish all my friends a really happy and relaxing summer holiday, where the time will be found to also sew a lot of new projects. Especially the days when the sun is not showig off  her best side.

Today I will go down to my studio and sew a few so called " reversible bucket hats". When they are finished I will post some picutres of them.

Wishing all my friends a fantastic Friday and a relaxing weekend.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar