lördag 18 november 2017

Öppet i Syateljén den 25 november 2017

Tänk vad tiden rinner iväg. Nu är snart November månad slut och 1:a advent närmar sig snabbt. Måste väl erkänna att jag inte sytt någonting alls sedan den avklarade Sy- och hantverksfestivalen i Älvsjö den 27 - 29 oktober 2017. Sömnadslusten har liksom inte velat infinna sig. Nu inser jag ju att jag borde ha sytt lite nya juldukar till årets julhelg, men för närvarande håller jag och min man på att städa ur hans mammas lägenhet, och det är så mycket att ta reda på efter henne. Som vanligt är det så svårt att bestämma sig för vad man skall kasta, eller skänka bort till, till exempel Erikshjälpen, eller Röda Korset, eller behålla. Men vart skall man göra av med alla saker, det är nästa stora fråga. Har själv inget bra svar på detta, eftersom jag tyvärr är en liten ekorre när det gäller vackra glas och vackert porslin. Mina skåp är tyvärr välfyllda, och jag måste ta mig i kragen att lägga ut en del till försäljning på Blocket. Här måste det ske en uppryckning snarast.

Jag hälsar alla mina syvänner välkomna till mitt öppna hus den 25 november 2017.

Under veckan som varit har det kommit hem en hel del nya tyger, bland annat nya färger från Moda Basic Grey Grunge och en del från Robert Kaufman Fabrics. Här kommer bilder på veckans nyheter. En del av tygerna är kombinerade med tyger som redan finns hemma.

For my foreign followers:
I am planning on having my studio open on November 25, 2017, between 10.00 to 14.00. I have to admit, that my creativity has been quite frozen, since the Craftsfair in Stockholm at the end of October. The urge to create and sew has not shown at all, and I really have to step up to start sewing again. During the past week, I have had quite a few fabrics delivered, both from Moda Basic Grey Grunge Collection and from Robert Kaufman Fabrics. In the Pictures below I have combined the fabrics to show how they would look nice together. I wish all my friends and followers welcome to my open studie on November 25, 2017.

 

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar