onsdag 14 februari 2018

Väsksömnad - Äntligen!

Igår tog jag mig själv i kragen. Äntligen sydde jag en ny liten necessär. Skulle kunna sy hur många som helst av alla små tygbitar som jag har i mina olika lapplådor. Det är inte klokt så mycket småbitar man får över och som läggs i lådor för kommande projekt, som nästan aldrig blir av. Tygbitarna i lådorna växer och lådorna blir fler och fler. Måste verkligen ta en funderare på vad jag skall göra av alla lådorna. Kanske dags att plocka ihop lite av tyglapparna och lämna dem till någon slöjdlärare, som kanske kan låta barnen i skolan göra något av de här tygbitarna. För, som sagt, många fina tygbitar blir det.

Fredagen den 9 februari fick jag även hem lite nya tyger. Måste även här försöka göra något av dem, så att jag kan visa vad tygerna kan förvandlas till och hur många olika mönsterkombinationer man kan få fram genom att skära ut trianglar i olika vinklar i tygerna. Här krävs en hel del arbete med att få något färdigt som jag kan visa, men det kommer bilder på även detta så småningom.

For my foreign followers:
Yesterday I made a small purse of scraps from Moda Basic Grey Grunge Fabrics. I have a lot of scraps and the piles of scraps are constantly growing, and what to do with them is always a challange. Using scraps in small purses will not make your boxes of scraps disappear. You have to find a clever way of using the scraps, and that means you have to be very clever, if you are going to use up all the scraps you have  piled up during a couple of years. I am thinking of giving some of the scraps to schools, for the Children there to use them in small Projects. Maybe they will enjoy having a lot of Beautiful scrap pieces to work with. I also, on February 9, 2018, received some new fabrics from Windham Fabrics and Robert Kaufman Fabrics, shown in picutres below.


Necessär sydd med Moda Basic Grey Grunge-tyger och halvlinnetyg.

Robert Kaufman tyg. Det är samma tyg i samtliga tre tygbitar, men beroende på var man klipper till tyget, så skiftar det i färger.

Tyger från Windham Fabrics
Tyger från Windham Fabrics

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar