tisdag 24 april 2018

Nya väskor!

Jag har jag haft besök av en av mina syvänner, och vi har sytt hela dagen. Jag lyckades nästan sy klart två nya väskor, som jag visserligen börjat på för ett par dagar sedan, men idag blev de nästan färdiga.
En väska som jag sytt upp av mitt mönster, Christls Axelremsväska (modell mindre) och där jag använt mig av ett tyg som jag köpte när jag var i Kyoto, Japan, för många år sedan. Mittpartiet är sytt av ett tyg, som är vävt till en s.k. OBI, en del av en kimono, det som ser ut som en liten kudde, som sitter på ryggen. Sedan har jag även sytt en väska, där jag använt mig av ett broderi, som Ingrid Wester har stygnsatt och designat. Det är ett motiv av en häst. Broderiet är infällt på en av väskans sidor och på den andra sidan har jag använt mig av nyhemkomna tyger från Kanvas Fabrics. Här kommer bilderna.

For my foreign followers:
Today I have had a Lovely day, sewing all day long. I managed to complete two new purses, one of them is only missing the shoulder strap. the first is a purse made from Japanese Fabrics, which I bought when i was in Kyoto, Japan, many years ago. The second purse is made with an embroidery Picture of a horse, designed by a friend of mine, Ingrid Wester. On the back side of the purse I have taken some pieces of fabric from Kanvas Fabrics.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar