tisdag 25 september 2018

Välkomna till Syateljén den 29 september 2018

Som jag sagt förut, tiden har en tendens att rusa iväg och nu är det åter dags för mig att ha syateljén öppen sista lördagen i månaden, den 29 september 2018, mellan kl. 10.00 - 14.00. Håller som bäst på med att förbereda inför öppethållandet, så att det skall se lite trevligt och städat ut i ateljén på lördag. Kommer även att ha fått hem lite nya väskdetaljer, bland annat påfyllning av karbinhakar i guld-, silver-, och oxiderad metall, likaså D-ringar, samt att jag tagit hem en ny storlek på fyrkantringar och fyrkantringar med bygel till axelremmar, så att man kan förlänga eller förkorta axelremmen efter eget önskemål. Sedan väntar jag på ytterligare en leverans av väsktillbehör, bland annat metallstoppar till blixtlås. Även dessa kommer hem i guld-, silver- och oxidfärgad metall. De är enkla att fästa på blixtlåsänden. Har även beställt lite större väskfötter, som skall skruvas fast i väskans  botten. Väskfötterna gör det lättare att ställa ner sin väska på ett golv, så att själva väskbotten inte nuddar golvet.

Nästa stora event som jag skall deltaga i är Rikstäckets årsmöte i Västerås, som hålls på Aros Kongresscenter under tiden 12 - 14 oktober. Jag hoppas att det är många som tar tillfället i akt att besöka detta evenemang, då Rikstäcket firar sitt 30-årsjubileum. Jag kommer att ha med mig tyger, väskdetaljer och mellanlägg för väsksömnad.

Årets sista event att deltaga i är Sy- och hantverksfestivalen i Stockholm den 26 - 28 oktober 2018. Det skall bli spännande att se hur evenemanget faller ut den här hösten. Jag har ju valt att endast vara med som utställare där en gång om året, så vi får se om alla som brukar handla av mig kommer ihåg att jag finns.

Ni är samtliga välkomna till min syateljé, till min monter på Rikstäckets årsmöte och till min monter B06:12 på Sy- och hantverksfestivalen, Älvsjömässan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar