onsdag 13 februari 2019

Inför Sy- och hantverksfestivalen, Älvsjömässan 2019-02-15--17

Idag har jag förberett allt som skall lastas in i släpkärran i morgon, när vi skall åka ner till Stockholmsmässan i Älvsjö för att bygga upp min monter. Mitt monternummer är B06:12 och kommer att ligga på precis samma plats som jag haft de senaste mässorna. Släpkärran kommer att vara fullastad med massor av nya tyger och en del nya väsktillbehör. Igår och på förmiddagen idag har jag dock ägnat mig åt lite sömnad. Jag måste ju ha något att visa upp och att de uppsydda modellerna är sydda av en del av de nya tygerna som jag beställde hem efter att jag varit i Houston i November 2018. Quilt Market och Quilt Festival i Houston är nog bland de största Quilt-evenemangen som finns. Mycket inspiration hämtades där. Här kommer bild på de tre små necessärer som jag lyckats färdigställa under gårdagen och på morgonen idag. Samtliga är sydda på min Husqvarna Epic Q980.

Hälsar Er alla hjärtligt välkomna till min monter: B06:12. Hoppas vi ses under mässdagarna.

For my foreign followers:

Today I have been preparing all the fabrics and other stuff to take with me tomorrow morning, when I am going to the Stockholm International Fair in Älvsjö, to build up my Booth. The Booth number is B06:12. I just had to try to finish some more small purses from the fabrics I ordered when wisiting Quilt Market and Quilt Festival in Houston in November 2018. During these two events, I uploaded a lot of inspiration.

Below you will find the Pictures of my small efforts at my Husqvarna Epic Q980 sewingmachine.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar