söndag 24 mars 2019

Öppet i Syateljén den 30 mars 2019

Tänk vad tiden går fort, för nu är vi redan inne på sista veckan i mars 2019. Jag har öppet som vanligt i min syateljé den 30 mars 2019 mellan kl. 10.00 - 14.00. Få se om jag har tur, i så fall kanske hela försändelsen med batiktyger från Island Batik har landat i Sverige till dess, men då är jag optimistisk.

Igår, den 23 mars 2019, hade jag öppet i min syateljé, och hade bjudit in Torun Labedzki, som är återförsäljare och certifierad instruktör av Deb Tuckers linjaler i Sverige. Därför var det så trevligt att Torun ville komma till min syateljé och demonstrera Deb Tuckers fantastiska quiltlinjaler.

Jag hade ordnat med en liten buffé, med tunnbrödrullar med lax, flatrökt skinka och en vegetarisk variant med gurka och majonäs. Sedan hade jag även salta kex med grön- och vitmögelost samt vindruvor, och två storters småkakor, Makalösa och Chokladbröd, samt cider att dricka till. Det uppskattades av mina besökare. Torun fick mycket bra respons på sina demonstrationer av Deb Tuckers linjaler . Det var V-block linjalen, Tucker Trimmer, Wing Clipper och Square-Square linjalen. Det var de här fyra linjalerna som Torun hann med och demonstrerade, och de här linjalerna är väsentliga för sömnaden av många detaljer som ingår i lapptäckssömnad.

For my foreign followers:
Time flies, and we are now entering the last week of the month of March, 2019. I will have my Studio open again on March 30, 2019, between 10.00 - 14.00. I am waiting for a delivery of Island Batik Fabrics, and if I am lucky, they might have arrived by the end of next week, but then I would have to be very lucky.

Yesterday, on Mars 23, I had my Studio open, and had invited Torun Labedzki, who is a certifed instructor in Sweden for the complete line of Deb Tucker Rulers, which really facilitates the art of maken quilt blocks to perfection. I was so pleased to have Torun Labedzki visiting my Studio. The response from visitors attending Torun's demonstrations was very positive.

I had also arranged for a small Buffé with sandwiches with salmon, ham, a vergitarian alternative with cucumber, and crackers with cheese. To this I served some cider, and had also baked two different kind of cockies. The small Buffé was also appreciated by the visitors. I hope to be able to repeat this event again during the months of May 2019.

Torun, ready to demonstrate.
Quilt blocks made with Deb T Rulers


Interested visitors.
More Quilt Blocks.


Even more Quilt Blocks.
The Buffé table.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar