lördag 12 oktober 2019

Rikstäckets årsmöte den 18 - 20 oktober i Uppsala

Den 18 till 20 oktober kommer Quiltföreningen Rikstäcket att ha sitt årsmöte på Clarion Hotel Gillet i Uppsala.

I samband med Rikstäckets årsmöte har jag beslutat att ha min syateljé öppen under de här dagarna. Fredag och Lördag tänker jag ha öppet mellan kl. 08.00 - 19.00, och på Söndagen mellan kl. 08.00 - 17.30.

Inför Rikstäckets årsmöte och den kommande Sy- och hantverksfestivalen den 25 till 27 oktober på Stockholmsmässan, Älvsjö, har det kommit hem en hel del nya tyger. Tyvärr har jag inte hunnit sy upp lite nya necessärer och annat som kan vara till inspiration för andra. Men den här veckan har jag i alla fall lyckats sy upp några små necessärer av en del av de nya tygerna som kommit hem.

Jag hoppas att det är några av deltagarna i Rikstäckets årsmöte som kan tänka sig att ta en promenad från Hotell Gillet till min Syateljé, Christlmodeller, på Höganäsgatan 1 A, en promenad på 500 meter. Jag hälsar alla glada quiltare och syvänner hjärtligt välkomna till min ateljé.

Jag kommer att ha lite fina erbjudanden på följande:

Reatyger: Tyg med guldtryck 100 kr per meter. Vid köp av fem meter får man 1 meter extra.
Samma sak gäller för reatyger utan guldtryck, som kostar 80 kr per meter.

Reatygbitar: 33 x 110 cm, 35 kr st. Vid köp av 5 st får man en bit extra och vid köp av 10 st får man 2 bitar extra.

Påsar med 10 st udda blixtlåslöpare, 30 kr per påse. Ordinarie pris för blixtlåslöpare 10 st är 50 kr.

Blixtlås på metervara: Påsar med 3 meter blixtlås och 10 löpare 80 kr. Ordinarie pris 100 kr per påse.

Blixtlås på metervara med guldspiral, ordinarie pris 75 kr per meter säljes under de här dagarna för 55 kr per meter. Till det här blixtlåset säljes blixtlåslöpare separat, och där finns det två olika standardlöpare som kostar 7 kr st. Dessa standardlöpare säljes för 5 kr st. Sedan finns det även blixtlåslöpare med hjärtan till det här blixtlåset. Där finns det påsar med 4 st löpare för 30 kr.

Sedan finns det naturligtvis väldigt många tygbitar 33 x 110 cm till ordinarie priser mellan 60 till 75 kr st. Köper man 10 stycken till ordinarie priser får man två extra.

Hjärtligt välkomna till min lilla syateljé.

Här kommer lite bilder på necessärer.

 

 

 

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar