söndag 13 juli 2014

Snart SEMESTER!!

Nu börjar jag se fram mot semester. Hade tänkt börja i morgon, men hann inte klart allt jag tänkt göra färdigt på jobbet i fredags. Därför är det lika bra att jobba en eller två dagar till, så att det är helt undanstädat och rent på skrivbordet, så att ingenting ligger kvar när man kommer tillbaks från ledigheten i mitten på augusti.

Jag hade ju, som planerat, öppet i min syatelje idag. Det var riktigt bra syväder, för hela dagen har varit mulen och regnet har hängt i luften, men det har trots allt varit uppehåll hittills. Känns dock väldigt kvalmigt, så det kanske blir någon åskskur senare i kväll. Det kom två kunder under öppettiden, så det var så trevligt.

Sedan mitt senaste inlägg har jag inte hunnit sy så mycket, men ett par necessärer har det i alla fall blivit. Försöker hitta tyger i mina tyglådor som jag borde använda och inte använda nya tygbitar hela tiden. Det finns som sagt många bitar tillklippta tyger och det vore fantastiskt om tiden inte skulle gå så fort, så att man skulle hinna lite mer än vad man faktiskt gör. Lokalen är nu städad och det skall bli så trevligt att gå ner dit och sy ett par av mina semesterdagar.

Som planerat kommer jag att ha öppet den 26 juli, mellan kl. 10.00 - 14.00.

Här nedan kommer i varje fall bilder på de tre necessärerna jag lyckats få ihop sedan mitt senaste inlägg.


Tyget i mitten på necessären tyckte jag var så fint när jag köpte in det, och jag såg framför mig allt möjligt som jag kunde använda det till. Nu när necessären är färdigsydd, känner jag inte riktigt för tygkombinationerna. Den blev inte alls som jag föreställt mig. Tråkigt,  ibland blir det helt enkelt inte bra.
 
I den här necessären har jag använt ett tyg från Moda. Det har lite sommarkänsla. Färgerna tilltalar mig och jag tycker att tyget är så fint. Tyvärr finns det inte i produktion längre, och själv köpte jag bara en liten bit på 30 cm av en av mina vänner, Inger Gezelius från Örebro.
 

 Det här tyget hittade jag i en av mina tyglådor, Tyget tillhör en serie som Macower producerat, med inspiration från Gustav Klimts måleri. Har ju haft det här tyget i blått också, men samtliga necessärer som jag sytt av det blåa tyget har jag antigen sålt eller gett bort som present, så nu har jag endast kvar av det här i roströda och gröna nyanser. Det är också fint, men inte lika fint som det blå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar