söndag 15 mars 2015

Lite mer sömnad av nya tyger!

Nu försöker jag vänja mig vid att arbeta tre dagar i veckan. Har velat lite hit och dit när det gäller dagar som jag skall jobba på, nu lutar det åt att det blir bäst om man jobbar månd, tis, ons, så känns ledigheten på något sätt längre. Under mina två lediga dagar under torsdagen och fredagen, så hade jag naturligtvis hoppats på att hinna med jättemycket, men som vanligt är tanken god, men verkligheten ser helt annorlunda ut. Har ju fått besök av sonen och hans lilla älskling Saga, som är en liten katt, och de har nu bott hos oss i två veckor. Saga får man hela tiden passa sig för, för hon är en katt med klös, i ordets rätta bemärkelse. Är det något som irriterar henne, så flyger hon på en med klorna ute, och klösmärkena får jag leva med ytterligare fyra veckor, då den lilla familjen skall flytta hem till sin egen bostad igen, efter avslutad stamrenovering. Hoppas bara att allt blir bra i den lägenheten, så att det inte blir som för oss.

Vill i alla fall visa en bild på den nya Anna-Li modellen som jag sytt med ett av de nya tygerna från Robert Kaufman Fabrics ur serien Satsuki 3.

Väskan ser sned ut, så jag förstår inte hur jag lyckats fotografera den på det här sättet. Den är inte sned.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar