måndag 17 augusti 2015

Återanvänt mönstret till min första väska!

Under helgen som gått bestämde jag mig för att sy upp en axelremsväska där jag utgått från det mönster som gjordes efter det att jag sytt min första axelremsväska. Som vanligt hjälpte min goda vän, Kristina, mig att rita och skriva texten till mönstret. Utan henne hade det aldrig blivit något mönster. Jag har länge tänkt sy upp en ny väska av det här mönstret, och nu blev det av, eftersom jag fått hem D-ringar med läderfäste. De här väsk-fästena finns i fem färger, vinrött, mörkgrönt, mörkblått, beige och svart.

Sedan har jag även sytt upp en liten duk, av ett litet tygpaket med enfärgade tyger, som jag fick som present när jag prenumererade på den franska quilttidningen "Quiltmania". Tygpaketet innehöll 2 st 2,5 inch kvadrater av vardera 15 färger, och här har jag använt mig av 13 av dessa färger. Det var roligt att se om det gick att göra något av de här små kvadraterna, och det går tydligen. Roligt var det i alla fall att sy den här lilla duken.

Här nedan kommer bilder på resultatet av veckoslutets sömnad.

For my foreign followers:

This weekend, I decided to sew a bag using the first bag pattern I designed. As usual, I got a lot of help from my friend, Kristina. Without her skills in pattern construction and design, I would have been lost.  The reason why I decided to make another bag from this pattern, was that I had received my order of D-rings with an attachment of leather straps, which made it easy to sew these D-rings for attaching shoulder straps to the bag.

I also have sewn a small "quilt" from a gift received when I subscripted to the French Quilt Publication, Quiltmania. It was a small package of 2,5 inch squares of solid cotton, two of each in 15 different colours. In this little "quilt" I used 13 of the 15 colours in the small windmill blocks. Considering the size of the small squares it is a pleasure to see that you can make something out of them.

Below you will find the pictures of this weekend's efforts in sewing.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar