måndag 18 juli 2016

Öppet i syateljen den 30 juli 2016

Den 16 juli hade jag öppet i syateljén men hade få besökare, vilket gjorde att jag hann sy lite åt mig själv. Har sytt den s.k. DNA-duken med DNA-spiralen, men den är så lång så där har jag ännu inte lyckats göra ett bra fotografi av duken. Sedan sydde jag upp en liten väska av mitt mönster: Christl's Stora Necessär. Jag gjorde om den till en liten handväska. Dessutom lyckades jag sy två s.k. "Mug-rugs" av restbitar som jag fick över när jag sydde DNA-löparen. Här kommer lite bilder på mina alster.

Den 30 juli som är sista lördagen i juli månad har jag planerat att ha öppet som vanligt. Har lite Sommar-REA och en hel del småbitar till nedsatt pris. Dessutom har det ju kommit hem en del nya fina tyger.

Välkomna då!

For my foreign followers:

Since July 16, I have tried to make a small purse from my pattern "Christl's Stora necessär". I have also tried to sew the very popular so called DNA Table runner. But unfortunately the table runner is too large to present in a good photo. I hade som left over halv square triangles (HST) from which I made som Mug-Rugs.

I am also planning on having my studio open again on July 30, during 10.00 to 14.00. I have some fabrics on summer-SALE. But I also have some new fabrics which are very nice. If you are near by, you are very welcome to visit.




 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar