onsdag 29 mars 2017

Sömnad med nyopererat öga!

I morgon, den 30 mars, 2017, är det en vecka sedan jag opererade mitt vänstra öga för grå starr. Det är fantastiskt så bra man kan se med ett öga som har nästan fullgod syn, och att man har kontaktlins i det högra ögat för att inte få så stora problem med synen och att ögonen kan koordinera. Men det går faktiskt ganska bra att använda ett öga bara. På fredagen den 31 mars skall jag på återbesök hos ögonläkaren, och då får vi se om och när man planerar in operationen av det högra ögat. Känslan av att kunna se utan glasögon går inte att beskriva. Under gårdagen den 29 mars och idag den 30  mars har jag lyckats sy lite. Igår sydde jag klart ett enkelsängstäcka med tygerna från Moda Grunge Basic Grey serien. Jag har lagt upp bild på det täcket i ett tidigare inlägg. Nu har jag sytt på ytterramarna, så nu är täcket 180 x 240 cm, och skall lämnas till Maria Bussler för quiltning. Jag quiltar inte så stora arbeten själv, eftersom jag inte är så bra på att quilta, så varför skall man förstöra något som man lagt ner så mycket tid på, när man inte är så bra på maskinquiltning. Idag har jag sytt en necessär, där jag använt mig av ett av mina första mönster, Christl's Lilla Necessär. Jag har sett bilder på Facebook, som andra personer har lagt upp där de har använt mitt mönster, och när jag såg de här necessärerna uppsydda, så kände jag att mönstret fortfarande var gångbart. Sedan har jag även sytt en plånbok/aftonväska, av ett mönster som Kristina, Quiltbiten gjort. Utan att jag vill skryta, så tycker jag att den plånboken blev så himla fin.

For my foreign friends:
Tomorrow, one week has elapsed since I had may eye operation. My left eye has been operated for catharact. The Amazing thing is that you can see quite well with just one eye. I have, though, Contact lenses in my right eye, to be able to see quite well on both eyes. It is Amazing to be able to seer without glasses, which I have had to use for the last 50 years. On Friday, March 31, I am going to meet with my ophtalmologist, and discuss the date for the operation of my right eye. The past two Days I have been able to make some work at my sewing machine. I have made one Little purse, using one of my first patterns, Christl's Lilla Necessär. I have seen Pictures on Facebook, where other people have sewn purses with this pattern, and I have decided that it is still going strong as a pattern. I have also sewn a wallet from a pattern designed by my friend Kristina, who has the shop "Quiltbiten" in Uppsala. This wallet is such an amazing design and easy to follow pattern.

Below you will find the Pictures.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar