lördag 22 april 2017

Öppet den 29 April 2017 kl. 10.00 - 14.00

Som jag meddelat tidigare så tänker jag ha öppet den 29 april mellan kl. 10.00 - 14.00. Jag planerar att rensa bort en hel del tyger för 80 kr per meter samt många tillklippta tygbitar som är 33 x 110 cm för 30 kr per bit. Jag behöver plats för nya tyger som är på väg hem, och en del av dem har jag väntat på i snart ett halvår. Skall bli spännande att se om jag kommer att få några av dessa tyger.

Under den gångna veckan har jag visserligen varit i syateljén flera dagar, men så många färdiga produkter har det inte blivit. Jag har sytt ytterligare ett 40 tal romber till ett dubbelsängstäcke, bestående av tygprover från Hoffman Fabrics, som jag haft liggande sedan början av 1990-talet. Täcket består av 156 romber, och jag hade fått för mig att jag hade minst 156 olika tyger av märket Hoffman Fabrics, men nu inser jag att det eventuellt saknas 30 olika tyger. Får väl krypa till korset och klippa till ytterligare cirka 30 romber av tyger som jag redan har använt i de block jag sytt tidigare, men vad gör man inte. Om täcket skall innehålla 156 romber, så måste jag försöka få ihop 156 stycken och ingenting annat. Önska mig lycka till.

Sedan har jag sålt ett par färdigsydda necessärer, så nu måste jag sy upp några nya, men det har bara blivit en. Här kommer bilden på den. Önskar alla mina vänner en riktigt skön och avkopplande helg samt en trevlig Valborg den 30 april. Själv tänker jag hålla mig inne, för det brukar vara ganska stökigt i Uppsala under Valborg.

For my foreign followers:

I will have my studio open on April 29, 2017, between 10.00 to 14.00. I will have some fabrics on sale for the price of 80 SEK per meter. I need to clear out some of my stash, since I am waiting for fabric deliveries from both Robert Kaufman Fabrics and Anthology Fabrics. I am eagerly awaiting these fabrics, and hopefully I will receive some of them. Today I will be cleaning my studio to be able to present a nice Environment for those who decide to visit on April 29.

I have been sewing on some blocks for a large bed spread quilt, which should contain 156 dimond shaped blocks. Until now, I have finished around 120. The blocks are made of different Hoffman Fabrics, and when I started the quilt I thought that I would have 156 different designs of Hoffman Fabrics. Unfortunately, I have discovered that I might only have around 126 different fabrics, which all are from the period at the beginning of the 1990-ies. I will have to duplicate at least 30 blocks with fabrics I have already used, but what are you going to do, when you need 156 blocks, and you do not want to use any other fabrics that Hoffman Fabrics. You just have to find a crative solution to the problem. Wishing all my friends a lovely weekend, and if you have the time to stop by my studio on April 29, you are very welcome.

Below you fill find a picture of a small purse I made during the last week.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar