onsdag 8 maj 2019

Ny modell på gammalt mönster

Idag har jag hållit på att städa i syateljén i och med att jag  möblerat om en hel del. Väntar på att hitta en Billy Bokhylla, 40 cm bred, på Blocket till ett rimligt pris. Sedan kommer jag inte att få plats med fler bokhyllor i ateljén. Har även haft lite sömnadsabstinens, men idag har jag gjort klart en necessär där jag använt mig av basformen i mitt mönster - Christls stora necessär. Har dock ritat lite nya linjer och använt mig av både tyg och korktyg. Resultatet blev inte helt fel. Sedan har vi besök av sonens lilla kattfröken, och hon håller mig sällskap när jag sitter och arbetar vid datorn. Då skall hon ligga på skrivbordet bredvid tangentbordet, så att det är lätt att klappa henne lite. Men det får inte bli för mycket gosande, får då säger hon ifrån och då kommer hennes sylvassa klor fram och talar om att hon inte vill ha mer klappar.

For my foreign followers:

I have been busy rearranging my studio and trying to organise and clean up all the mess I have created due to the rearranging of book shelves and fabrics. I have a new book shelf for my Island Batik Fabric Collection, Twilight Chic.

I have also tried to make a new small purse, where I have combined cotton fabrics and Cork fabrics, and I think the outcome of this little purse turned out quite O.K.

I have also a new tennant, the cat of my son. She is now sitting on my desk besides my computer and is actually allowing me to pet her a little, but just a little, if it gets to much for her, she is telling me to stop in quite a harsh way.


Purse made with cotton fabrics and Cork fabrics.


Saga at her best!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar