fredag 14 juni 2019

Quilt in Public Day 15 juni 2019

Enligt väderprognosen för morgondagen den 15 juni, 2019, så skall det tydligen bli uppehållsväder här i Uppsala, så jag fortsätter som jag planerat för, att ha en liten Quilt in Public Day, på vår lilla uteplats, Höganäsgatan 1 A, på baksidan av huset bredvid garagelängan. Jag har bakat 4 sorters småkakor, sirapsbröd, chokladbröd, havre-cocoskakor och bondkakor, samt bakat vaniljbullar. Sedan tänkte jag bjuda på Cider och saft, för dem som vill ha en kopp kaffe kan det också ordnas. Men om det blir varmt, så  är kanske Cider och saft vad man kan tänkas vilja dricka. Få se om det kommer fler till eventet än vad det gjorde förra året, så kom det två personer, som fikade. Jag har även öppet i min syateljé från kl. 10.00.
Välkomna!

For my foreign followers:
According to the weather forcast, it is going go be sunny and no rain tomorrow, so I am proceeding with my plans to arrange a small "Quilt in Public Day" between 12.00 to 14.00, at my home address: Höganäsgatan 1 A, Uppsala. The event will take Place in our small "garden" at the back of the house, besides the garages. I have, for this event, baked four different kinds of cookies and vanilla buns. To this I am planning to serve some cider and lemonade. For those, who would like a cup of coffee, this could also be arranged. It will be interesting to see  if this event will draw some more visitors than last year, when there only came two. I will also have my studio open from 10.00.

Welcome if you have the time to spare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar