måndag 14 oktober 2019

Lite sömnad!

Jag vill inte bara hålla på att städa i min ateljé, men till det är jag nödd och tvungen. Snart är det fredag och då startar ju Rikstäckets årsmöte kl. 14.00 på Clarion Hotel Gillet. Eftersom jag inte kommer att vara en av utställarna där, utan tänker ha öppet i min syateljé i stället, så hoppas jag ju att det är flera av mina trevliga sy- och quiltvänner som tänker ta sig en liten promenad till min ateljé, som ligger på gång avstånd 500 meter från Hotel Gillet.

Även om jag gör i ordning en massa 33 cm tygbitar och försöker städa, så lockar ju symaskinen med sin närvaro, så lite blir det i alla fall sytt. Söndagen den 13 oktober hade vi syträff i den sygrupp som jag ingår i, och vi har hållit ihop i mer än 20 år, och även om vi blir färre med åren, så är det i alla fall oerhört trevligt att vi träffas och syr tillsammans. Under syträffen bröjade jag sy två nya necessärer, som inte blev färdiga då, men som jag sydde klart igår, måndagen den 14 oktober.

Här nedan kommer bilder på dem.

For my foreign followers:

I am still trying to organize my little studio, by cleaning and cutting up fabrics in 33 x 110 cm pieces, of which I will need quite a lot, for the upcoming two quilt- and sewing related events. During October 18 - 20, the Sweidsh Quilters Guild, Rikstäcket, has its yearly meeting here in Uppsala. And hopefully my little studio will be visited by some of the participants. Then, next week, October 25 to 27, the Sewing- and Crafts Fair will take place at the Stockholm International Fair in Älvsjö. For this event there is also a lot to be prepared. When going to this event to put up my booth, which is 10 square meters, we are packing approximately 500 kilos of goods, to be transported to the fair.

But I am not only cleaning, the sewing machine is also calling out to me that "she" will be happy to be of use. So, during Monday, October 14, I managed to finish another two small purses.

Wishing all my sewing friends a happy sewing week.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar