måndag 26 juli 2021

Öppet i ateljén den 31 juli, 2021, kl. 10.00 - 14.00

Som jag informerat om tidigare, så kommer jag att ha öppet i syateljén den 31 juli 2021 mellan kl. 10.00 - 14.00. Välkomna att besöka min ateljé, där det nu finns en hel del nya  tyger att beskåda.

Jag har även under veckan som varit försökt att sy ytterligare en liten necessär med kattyg. Älskar de här kattygerna.

I och med att jag torsdagen den 15 juli 2021 fick hem en liten kattkompis till min stora katt, Oskar, så blir det inte så mycket tid över för sömnad, eftersom jag får hålla koll på att den stora katten inte biter den lilla allt för ofta. För det mesta går det bra mellan dem, men ibland retar den lille Oskar, och då måste Oskar ju visa vem som är herre på  täppan i det här hushållet. Annars så är det nog så att lilla Gustav också bestämmer en hel del. När de leker så går det över stock och sten och alla blommor måste bort från fönsterbrädorna, för där vill båda katter ligga och sova. Ja, har man inte saker att göra, så skaffar man sig. Städning har blivit ett regelbundet måste numera, och dammsugaren kommer fram nästan varje morgon och sedan skall golven våttorkas, så att den kattsand som de båda skvätter ut, inte blir liggande på golvet.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar