torsdag 13 januari 2022

God fortsättning på det nya året 2022






 Nu har redan 13 dagar på det nya året försvunnit, och jag har väl inte haft alltför mycket för mig i syateljén. Har ändå försökt ta till vara på små bitar av mellanlägg, bitarna är för stora att slänga, men för små för att göra några större arbeten med. Så det har blivit en hel del små necessärer, och jag har precis upptäckt igen, hur roligt det är att sy de här s.k. "Dumplings" där jag utgått från mitt eget mönster: Christl's Runda necessär. En del av dem sydde jag före nyår och efter nyår har det blivit nio stycken.

Igår den 12 januari 2022 fick jag besked om att den Sy- och hantverksfestival som var planerad till den 25 - 27 februari 2022 blivit inställ på grund av det rådande Corona-läget. Har full förståelse för att mässan beslutat att inte genomföras nu, utan nu får vi vänta till höstmässan i slutet av oktober. Jättetråkigt, men nödvändigt. 

En sak som hänt, är att jag nu har för mycket tyger i min syateljé, allt som beställts hem till förra höstens mässor och det som beställts hem till mässan nu i februari. Nu får jag inte beställa hem några fler tyger på ett tag. Det innebär också att jag måste planera för en rejäl lagerrensning, och information om den återkommer jag till om någon dag. Skall bara planera vad som skall rensas ut.-

Här kommer bilder på alla små necessärer som jag nu sytt. 21 stycken har det blivit sedan den 15 december 2021. Önskar alla mina sy-vänner och alla andra vänner en riktigt god fortsättning på 2022, med hopp om att Corona-läget stabiliseras och att livet kanske kan återgå till något så när normala former.



























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar