söndag 27 juli 2014

Fortsatt semester!

Nu har jag varit ledig i en vecka och det är inte klokt vad det är skönt att bara använda tiden till sig själv. Värmen är härlig, så den skall jag inte klaga på, fast lite måste jag. Det är lite för varmt för att jag skall klara av att vara ute, så jag får tack och lov ägna tiden åt att vara nere i syateljen. Jag har hunnit sy på täcket i japanska tyger, så nu är det eventuellt bara 13 block kvar att sy. Totalt hade jag räknat med att det skulle räcka med 150 block. Varje block innehåller 17 bitar, så det blir totalt  2.550 bitar som jag sytt ihop när de 150 blocket är färdigsydda. Men om jag skall göra täcket till en dubbelsäng så måste jag göra ytterligare 68 block med 17 bitar i varje, ytterligare 1.156 bitar, och det tar minst två veckor till med 8 timmars sömnad per dag, och då blir inte täcket klart nu under semestern som jag hade planerat. Vi får väl se hur jag gör. Syr jag täcket till en dubbelsäng så blir det 3.706 bitar i överdelen. Sedan skall den ju sys ihop med vadd och bakstycke. Men den delen lämnar jag bort till en professionell quiltare. För att quilta är jag inte alls bra på. Så varför skall jag förstöra täcket med egen quiltning, när det finns profs som är så mycket bättre på det.

Nästa gång planerar jag att ha öppet den 30 augusti 2014, som vanligt mellan kl. 10.00 - 14.00.

Tack till de två kunderna som orkade ta sig till min lilla atelje igår, trots att det var så varmt.

Här nedan kommer även bilder på två väskor som jag sytt.

 Liten börs sytt med halvlinnetyg överst och ett modernt tyg längst ner.
 Aftonväska som jag sytt till min vän Klara.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar