lördag 4 oktober 2014

Mer förberedelser inför Syfestivalen i Älvsjö om 3 veckor!

Jag vet inte hur Ni upplever tiden, men för mig är det bara måndag och fredag och sedan måndag igen. Veckorna rinner iväg alltför fort. Nu är det bara tre veckor kvar till höstens Syfestival i Älvsjö, så idag har hela dagen ägnats åt sömnad och att klippa till tyger och vadd så att det blir färdiga tygbitar och vaddrullar. När vi var i Lidköping i början av september så hade jag gjort i ordning 32 vaddpaket med vadden TP971F och mellanlägget S320. Jag hade hoppatas att det skulle räcka hela helgen, men på lördag förmiddag så hade jag sålt slut på alla vaddpaketen, som var till det nya mönstret AnnaLi, en liten necessär i fyra olika storlekar. Så nu när vi skall till Syfestivalen så tänker jag klippa till dubbelt så många vaddpaket. Sedan har jag skurit till tygbitar 33 x 110 cm, och det blev ett hundratal.

Jag hade också en hel del syabstinens, så lite sömnad blev det också. Jag gjorde klart en julduk, som jag börjat sy på för ett par veckor sedan. Jag hade sett julduken på företaget STOF:s hemsida och tyckte att den var fin. Jag ville göra något med de nya jultygerna med silvertryck  från Hoffman Fabrics. Duken blev inte så jullik som jag hade tänkt mig så jag får nog sy en till med tyger i lite mer julfärger för att få fram julstämnigen.


Sedan hann jag också sy en ny liten väska, där jag använt mönstret AnnaLi. Det är den mellanstora modellen som jag sytt upp.


Tyg med hjärta - tänker redan nu på "Valentines Day" i februari nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar