måndag 29 september 2014

Förberedelse inför Syfestivalen 24 - 26 oktober 2014

Nu är september månad snart slut, och nu gäller det att förbereda inför Syfestivalen i Älvsjö den 24 - 26 oktober 2014.

Efter Quiltköping den 5-7 september har jag inte haft så mycket energi att sy något och inte har jag haft tid att förbereda inför Syfestivalen heller. De gångna veckorna har jag ägnat åt att städa min Syatelje, eftersom jag hade öppet den 27 september. Det kom många kunder under dagen och jag känner mig nöjd. Det var en mycket trevlig dag och Syateljen visade sig från sin bästa sida. Nystädad och fin. Jag kommer ju inte att ha öppet sista lördagen i oktober, för den sammanfaller med Syfestivalen i Älvsjö.

Igår, kände jag i alla fall ett stort behov av att få sy något och det blev två mellanstora necessärer av det nya mönstret AnnaLi. Här kommer bilder på de två necessärerna som blev klara igår.

Här har jag använt ett tyg som jag köpt hos min vän, Kristina, på Quiltbiten. Tyget är av en helt fantastisk kvalitet, så jag funderar på att köpa två meter för att sy en blus av det. Skulle nog bli jättefin.

Här har jag använt ett tyg från Konabay Fabrics, och det tyget är också av en helt underbar kvalitet. Det passar dock inte till någon blus, men väskor kan man sy många av det här tyget.

Jag hoppas att vi ses i Älvsjö den 24 - 26 oktober.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar