måndag 4 maj 2015

Lite sömnad 30 april till 3 maj 2015

I samband med Valborg har jag försökt aktivera mig lite extra. Bestämde mig för att sy 10 st necessärer och för att jag skulle försöka vara så rationell som möjligt och sy alla 10 med alla sömnadsmomenten på samtliga i rätt ordning. Trodde jag skulle spara lite tid på att göra samma moment på alla i en följd. Jag kanske sparade lite tid, men jag hann definitivt inte göra färdigt alla 10 på fyra dagar. Det kommer ju ofta annat emellan, åka och handla mat, försöka städa lite, osv. Ja, Ni vet säkert hur helgerna brukar förlöpa. Fyra dagar går alldeles för fort. Igår kväll, hade jag ändå lyckats få 4 av de 10 som jag började på den 30 april, helt färdiga. De övriga sex är inte klara, men de momenten som återstår att sy är dekorsömmen för blixtlåsen och därefter skall blixtlåslöpare träs på på samtliga, och sist skall bottensömmarna sys.. Sedan återstår bara pressningen för att få dem släta och fina, och sedan är de klara. Idag har jag inte  kommit mig för att gå ner i syateljen och jag hoppas få lite ork över i morgon, så att jag får färdigt ytterligare någon. Här kommer i alla fall lite bilder på vad jag lyckats åstadkomma den senaste veckan.

 

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar