tisdag 26 maj 2015

Har lärt mig något nytt!!

Nu har jag äntligen tagit mig för att försöka lista ut om det går att sy mina necessärer utan snedslåremsa runt om innan man syr på blixtlåset. Det visade sig inte alls så svårt och hemligheten heter klisterpenna. Här kommer en bild på den neccessären.

Jag är jättenöjd med resultatet.

Nu till kommande helg, den 29 till 31 maj, kommer jag och 11 andra damer att åka på vår årliga utflykt till Älvkarleö Herrgård, för att sy från fredag eftermiddag till söndag eftermiddag, i princip dygnet runt. Det skall återigen bli en så trevlig syhelg, som jag och de andra damerna har sett fram mot under ett helt års tid. Skall försöka dokumentera aktiviteterna där och sedan skriver jag och berättar hur helgen varit.

Det här innebär att jag inte kommer att ha öppet sista lördagen i maj.

Vi hörs igen efter helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar