måndag 1 juni 2015

Årets syhelg på Älvkarleö Herrgård avklarad

Som jag kanske nämnt tidigare så har jag, tillsammans med 10 andra syglada damer, varit på Älvkarleö Herrgård under tiden 29 - 31 maj. Som vanligt blev det mycket sömnad och mycket skratt, prat och mat.

Mitt mål var att göra klart mitt täcke i japanska tyger och oregelbunden log-cabin. Föreställde mig att bården runt täcket skulle behöva en distinkt kant samt lite fler hopsydda block, så att täcket skulle bli så stort att det passade till en dubbelsäng. Sydde mycket riktigt klart bårderna till täckets båda långsidor. När jag sedan lade ut en av bårderna mot täcket för att nåla fast bården, så blev jag så oerhört besviken. Bården var alldeles för mörk i förhållande till täcket, så den tog överhanden helt och hållet. Jag kan inte tänka mig att ha den här bården runt täcket, så nu måste jag börja om från början och försöka hitta en bård som balanserar väl mot täckets övriga färger.

Här kommer en bild på den misslyckade bården.

 
 
Nu är det bara att ta nya tag för att försöka göra klart täcket till början av juli.
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar