tisdag 5 april 2016

Öppet i syateljen den 23 april 2016

Vill bara informera om att jag har öppet i min syateljé den 23 april 2016, mellan kl. 10.00 - 14.00. En liten avvikelse från att jag brukar ha öppet sista lördagen i månaden. För den sista lördagen i April månad är den 30 April, och då är det ju Valborgsfirande i Uppsala, och då tycker jag inte det är någon idé att ha öppet. Ni är välkomna den 23 april i stället.

Nu är det ett tag sedan jag skrev något på min blog. Önskade ju alla mina vänner en Glad Påsk i mitt förra inlägg. På annandag påsk fick jag något som liknande en influensa, hög feber, huvudvärk och ont i hela kroppen. Nu försöker jag komma igen från den här pärsen, och idag tänker jag gå ner i syateljén om en stund för att städa och sy lite. Känner att jag behöver vila upp mig vid symaskinen. På Påskaftonen, innan jag blev sjuk, lyckades jag i alla fall sy klart en liten necessär av ett av mina mönster: "Christls stora necessär" som är ett mönster där modellen är i två storlekar. Det här mönstret kan man leka mycket med och beroende på vika tyger man kombinerar ihop blir resultatet väldigt olika. Här kommer en bild.

For my foreign followers:
I hav not been very active in writing on my blog, and my last entry was before the Easter Holidays. I though, managed to sew a new Little purse during the Easter Holidays. Here below you will find a picture of the purse.

My studio is open on April 23, 2016, between 10.00 to 14.00.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar