söndag 10 april 2016

Sömnad under helgen 9 - 10 april 2016

Den här helgen har jag lyckats sy lite. Har sytt tre små necessärer. Två stycken av ett förminskat mönster av min modell: Christls väska med trianglar, och en av en förminskad modell av mönstret: Christls Stora Necessär. I samtliga tre modellerna har jag använt mig av japanska tyger från Quilt Gate. Samtliga är sydda på min Husqvarna Saphire 960. Vid sömnaden är det viktigt att byta pressafötter ofta, och här har jag använt standardpressafoten A, kantstickningsfoten med skena i mitten samt öppen applikationsfot. Kantstickningspressafoten med skena i mitten använder jag när jag syr dekorsömmar för då vet man att dekorsömmen fördelar sig lika på båda sidor om kantstickningspressafotens mittskena. och den öppna applikationsfoten använder jag när jag syr vissa dekorsömmar. Jag använder även kantstickningspressafoten med mittskena när jag syr i blixtlåset.

This weekend I have been busy in my studio and managed to make three small purses. All of them have fabrics from Quilt Gate, Japan.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar