tisdag 9 oktober 2018

Överraskningarnas tid är inte förbi!

Måndagen den 8 oktober 2018 fick jag ett meddelande från en av speditörerna i Uppsala om att det hade kommit ett paket till mig. Jag väntar ju på en försändelse med väskdetaljer som jag beställt för flera veckor sedan och som skall levereras från Thailand. Den 3 oktober fick jag ett brev från Postnord att försändelsen låg hos tullverket för förtullning och att jag skulle betala in SEK 92,90 för förtullning. Därefter skulle paketet levereras till mig. Än idag har jag inte fått något paket från dem, så jag antog naturligtvis när jag fick meddelandet från speditören att det gällde det här paketet från Thailand. Men,  när vi åkte till speditörens utlämningsställe, så döm om min förvåning, så var paketet ganska stort, så jag förstod ju att det inte kunde röra sig om väskdetaljer. Det visade sig att det var tre rullar med tyg från en av mina tygleverantörer i Danmark. Jag hade fått för mig att de levererat allt som jag beställt tidigare, men någonstans i mitt bakhuvud så har jag dagdrömt om att jag köpt in några häftiga tyger i svart-vitt-beige. Och igår, när jag öppnade paketet, så fanns de tygerna med. Sedan fanns det också en rulle med ett lila tyg, som hör ihop med en serie som jag beställt och där jag fått 4 rullar av den serien tidigare. Så roligt att få dem till den kommande helgens träff i Västerås med Rikstäckets årsmöte och 30-årsjubileum. Nu skall jag gå ner i Syateljén och försöka hinna sy upp något med ett av de här tygerna, som jag visar bild på här nedan. Hjärtligt välkomna alla mina glada syvänner till Rikstäckets Årsmöte i Västerås den 12 - 14 oktober.

For my foreign friends:
New fabrics arrivning yesterday, October 9, 2018. Now I will be able to show them on the two upcoming events, The Swidish Quilters Guild 30 Year Anniversary meeting at the Aros Congress Center in Västerås, Sweden, and the upcoming Sewing and Crafts Fair at the Stockholm International Fair, in Älvsjö, Stockholm, during October 26 - 28, 2018. I wish all my friends to participate in these events, since there will be a lot on display. Welcome to both events in Västerås and Stockholm.

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar