lördag 1 december 2018

Öppet i syateljén den 8 december och den 15 december 2018

Till alla mina syvänner så planerar jag att ha öppet i syateljén den 8 och 15 december 2018, mellan kl. 10.00 - 14.00. Jag har fått hem  lite nya tyger, bland annat ett med sybehörsdetaljer, ett med hundar och sist men inte minst ett med tass-avtryck. Kommer att lägga upp bild  på tygerna senare. Sedan väntar jag på en leverans av tyger från Island Batiks, och där har jag beställt en hel serie batiktyger som är designade av Deb Tucker. En första leverans är på väg, men svårt att säga hur länge PostNord kommer att ta tid på sig för att leverera dem. Sedan planeras nästa leverans komma i början av mars 2019. Har ju börjat provsy av batiktyger som är designade av en annan tygleverantör, Robert Kaufman Fabrics, och där kan Ni se bilder på vad jag sytt av dem på min facebook sida: Christl Richter-Frohm.
I samband med öppethållande inför julen, så kommer jag att ha ett bord med REA-tyger, med ett pris på 80 kr per meter samt att jag lämnar ytterligare rabatt på de här tygerna med 20 % vilket innebär att de kommer att säljas för 64 kr per meter. Sedan har jag även lite extra rabatter på tygpaket med fyra olika tyger i, där ordinarie pris ligger på mellan 240 till 275 kr per paket, men där jag sedan tidigare haft ett paketpris på 170 kr per paket. Även här kommer jag att lämna ytterligare 20 % rabatt, vilket innebär att tygpaketen kommer att säljas för 136 kr per paket. Här finns många fina tyger i de här paketen och de passar utmärkt till sömnad av små väskor,bland annat.
Hjärtligt välkomna!
Christl Richter-Frohm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar