fredag 18 januari 2019

JULAFTON I Januari!!

Idag är det julafton igen, för idag fick jag hämta en leverans av tyger, som Maria Bussler hjälpt mig att beställa i samband med vår fantastiska resa till Houston den 1 - 13 november 2018. De här tygerna är ur tre kollektioner av Hoffman Fabrics HT 2018. När jag såg dem i Houston kände jag att det här verkligen var tyger i min smak, varför jag beställde en hel del av dem. Sedan har det även kommit hem Peltex med klister på en sida och Peltex med klister på två sidor. Jag använder ju Peltex i nästan alla mina väskor som jag syr, och kan inte leva utan detta material. Så nu finns det en försvarlig mängd hemma i lager igen. Nu har jag fullt upp att göra inför kommande Sy- och hantverksfestival, på Stockholmsmässan, Älvsjö, den 15 - 17 februari 2019. Jag hoppas få träffa många av mina syvänner där.

For my foreign followers:

Today, for me it was Christmas Day again, in the middle of January 2019. Today I received a delivery of fabrics, which I ordered in Connection to my visit to Houston Quilt Market and Quilt Festival during November 1 to November 13, 2018. These fabrics are from three Collections of Hoffman Fabrics, from Fall 2018. When I saw them in Houston, I felt directly that they were to my liking, and therefore I, through the help of a friend of mine, ordered quite a lot of them. I have also received a delivery of Peltex again, both single and double sided fuisible interfacing. I use a lot of Peltex in all my bags that I make, so there is no way that I can live without this interfacing material.

Below you will find the Pictures of fabrics arriving today. Now I have quite a lot to do during the coming weeks, Before February 15 - 17, when I am attending the Sewing and Crafts Fair, at the Stockholm International Fair in Älvsjö, Sweden.


 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar