lördag 1 juni 2019

Lite nysytt, skall bli presenter!

Igår den 31 maj 2019 och idag den 1 juni 2019, så har jag lyckats sy klart några beställningar, som skall bli presenter till två damer. Jag har använt mig av mitt mönster "Christl's stora necessär". Det är fantastiskt roligt att sy något som man designat själv. Jag hade ju öppet i min syateljé idag den 1 juni, och det var så trevliga damer på besök där. Tiden mellan kunderna hann jag sy klart den ena necessären. Den med lila detaljer sydde jag igår och den med röda detaljer blev färdig idag. I morgon skall jag ta pendeltåget till Stuvsta, en station efter Älvsjö och där blir jag upphämtad av några av mina vänner och sedan skall vi åka till Maria Bussler för att besöka hennes öppna hus och få se många fina lapptäcken och demonstration av Bernina symaskiner. Därefter skall vi åka till Taxinge slott, där det pågår en textilutställning. Det kommer att bli en mycket trevlig dag i glada vänners lag.

For my foreign followers:
Yesterday, May 31, and today, June 1, I have managed to make two purses, and I have been using my own pattern: "Christl's stora necessär". It is always fun to make someting of your own design. Tomorrow I will visit my friend, Maria Bussler, who has opened her studio for visitors. This is an event that Maria has had for some years now, and it is a yearly event, always very nice to visit. She will show a lot of Beautiful quilts and has also invited a lady, who will be showing and demonstrating Bernina Sewing Machines. Thereafter i will accompany some of my friends to the Taxinge Castle, where there is an ongoing textile exhibition. It will be a fantastic day together with many of my friends. I wish all of you a fantastic day tomorrow.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar