söndag 2 februari 2020

Sytt en "Little Miss Poppins Bag"

Igår lyckades jag sy klart en "Little Miss Poppins Bag". Jag tycker inte att den är så lätt att sy, speciellt inte eftersom det är en hel del handsömnad. Jag är ju mycket för att sy klart allt med symaskin. En annan sak som jag tycker krånglade till det hela, är att det till mönstret ingår två stycken metallskenor, som skall böjas till och som skall monteras in i väskan alldeles under blixtlåset. Jag lyckades dock inte böja till de här metallskenorna med "handkraft", så i morgon måste jag uppsöka ett plåtslageri och höra om de kan hjälpa mig att böja till de här skenorna. Den första bilden visar hur väskan ser ut utan metallskenor och den andra bilden visar hur väskan skall se ut när metallskenorna är monterade. På den bilden har jag dock nålat ner blixtlåset på varje kortsida av väskan för att kunna visa formen.

For my foreign followers:
Yesterday I managed to finis a "Little Miss Poppins Bag". I am not so sure that I think this bag is so easy to make, since the sewing includes a lot of hand sewing, and I like to be able to finish most of the sewing by machine. Another thiing complicating things for me was the metallic "rods" "stays" that you should bend to a certain measurement. I did not manage to bend these stays by hand. Tomorrow I will have to visit some professional company beeing able to help me bend these stays in the way they should be bended. The first picture shows the bag without stays, and the second picture shows the bag, how it would look, if the stays were in place.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar