torsdag 23 april 2020

Dagens sömnad 2020-04-23

Idag hade jag lovat mig själv att jag skulle sy klart det sista båt-blocket som jag behöver för att kunna sy färdigt mitt täcke med segelbåtar. Men, men, igår fick jag ju hem en hel del fina tyger, och tyvärr så kunde jag inte hålla fingrarna i styr. På morgonen gjorde jag klart 6 st beställningar av de nya tygerna som kom hem igår. Det var förstås de fina tygerna med Ecinacea-blommorna, eller Rudbeckior som vi kallar dem här i Uppsala. Förstår att de här tygerna är så populära, de är så färgglada och man blir så glad av dem.

Som sagt, det blev inga segelbåts-block idag, utan jag kunde inte låta bli att sy klart en liten necessär med ett av de vackra tygerna med Rudbeckior.

For my foreign followers:

Today I had promised myself to make the one remaining sail boat quilt block, I need to complete the whole quilt top with sailboats. In total there should be 35 sail boat blocks, and I just had one left to make.

But since I, yesterday, received some new, very beatuful fabrics, and among these fabrics the three fabrics with the Echinacea flowers, I just had to make a small purse with one of them. But tomorrow is another day, and I really have to finish the remaining Sail Boat quilt block.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar