torsdag 9 april 2020

Fortsatt stängt i Syateljén

Nu är det några dagar sedan jag skrev, och jag har beslutat mig för att ha fortsatt stängt i syateljén ytterligare några veckor framöver.

I mitt förra inlägg skrev jag att min galloperation var avklarad och att jag kände mig mycket piggare, men tyvärr fick jag ett bakslag, det visade sig att jag hade läckage i magen, av vad vet jag inte, men det hade börjat gegga till sig och bli infekterat, så den 2 april på kvällen fick jag åka in akut till Akademiska sjukhuset, eftersom jag hade fått feber. Vårdades sedan till en början på infektionskliniken som misstänkt Coronasmittad, men det visste jag att jag inte var, och det konstaterades också genom provtagning. Därefter blev jag inlagd på en kirurgavdelning för vård med intravenöst antibiotikadropp, och blev utskriven från Akademiska sjukhuset måndagen den 6 april 2020. Skall äta två olika sorters antibiotika i tio dagar till. Har därefter hållit mig lugn några dagar hemma, vilket inte varit något större problem, eftersom jag i alla fall inte orkat göra något .

Men idag, den 9 april har jag nu på morgonen varit en liten stund i min syateljé. Det kom hem lite tyger från Robert Kaubman fabrics och från Timeless Treasure Fabrics igår, och jag ville ju gärna se vad som kommit hem. Det var ingen stor leverans, men fyra tygrullar, varav två japanska tyger med Shiba-Inu hundar, och de hundarna är så söta. Sedan kom det även ett tyg i grönt, Fusions Brushwork, och ett randigt tyg från Timeless Treasures, multikolorerat.

Jag kommer att lägga upp bilder på de här tygerna lite senare, när jag känner att jag orkar fotografera dem. Trots allt känns det skönt att äntligen få hålla i en tygsax igen. Det går framåt, och det skall bli så roligt att kunna gå ner till syateljén och sy lite, men jag håller mig som sagt lugn några dagar till.

Önskar alla mina vänner en riktigt Glad Påsk!

For my foreign followers:

On March 27, I had my gall bladder removed, and this was supposed to be a small operation where I was sent home from hospital the same day in the afternoon. I also felt quite well for a couple of days, but on April 2, 2020, I was starting to fell very tired and when checking my temperature I had quite a high fever. I had to go to the ER at the Akademiska Sjukhuset, Uppsala, and I was at first treated as a patient with the Covid-19 Corona virus. But beeing checked the Corona test was negative. I had, though, a leakage in my stomach where the gall bladder was removed, and this leakage had started to get infected, so I was hospitalized for 5 days with i.v. antibiotics. On April 6, I was sent home and now I have to eat two different kinds of antibiotics for another 10 days.  Hopefully this will make me O.K. I tend to get very depressed when I am ill, and this is no fun.

But today, on April 9, 2020, I have been down to my studio, since yesterday I had a delivery of some fabrics from Robert Kaufman and Timeless Treasures. It felt so good to be able to put the sissors into these fabrics, and I am looking forward to be able to go down to my sewing studio again to start some work.

I wish all my friends a Happy Easter and that these strange times with the Corona Virus still spreading around, that this virus will go away soon, and that life can get back to normal.

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar