söndag 1 augusti 2021

Dagarna kommer och går, och nu är vi redan i Augusti månad 2021

 God kväll, alla mina vänner! Tänk, nu är det redan 1 augusti 2021. Det är inte klokt vad tiden rinner iväg och jag tycker inte att man hinner speciellt mycket, utan timmarna och dagarna bara förvinner. Är det ett åldersrelaterat fenomen att tiden går fortare, jag vet inte, men så känns det i alla fall.

I morgon, måndag, väntar jag på en tygleverans, det kommer hem lite nya  tyger då och då, och det skall bli spännande att se vad som dyker upp i morgon.

Mina två, underbara kissekatter, Oskar, den store, på 5,5 kg, och Gustav, den lille,  på 1,8 kg, har börjat acceptera varandra, de leker, jagar varande, men ibland biter de också varandra, vilket jag måste hålla koll på. För det mesta är de dock snälla, och i morse när jag vaknade fann jag dem båda i en av sofforna i vardagsrummet, där de verkade ha kommit bra överens med varandra. 

Idag har jag också lyckats sy klart en bordslöpare, och den passade precis till matbordet i vardagsrummet. Den är sydd av batiktyger, som kommer från Bali, och i min favoritfärg, blått, och i en massa olika blå nyanser. Mönstret är designat av Deb Tucker, Studio180 Design, och i den här löparen har jag använt mig av ett "quiltblock" som heter "Shaded Four-Patch" och den sys i en teknik där man använder en speciell linjal, designad av Deb Tucker, och linjalen heter "Tucker Trimmer I". Den 4 september 2021 kommer en av mina vänner hit till min syateljé för att demonstrera Deb Tucker  linjaler. Har redan fått tre personer som bokat in sig för demonstrationen, och hoppas på att fler skall höra av sig.

Man kan boka in tider, och då kan man välja fem olika tider mellan kl. 10.00 - 15.00.

Det här brukar vara ett mycket uppskattat evenemang, så jag hoppas att det skall komma fler som är intresserade av att komma på de här demonstrationerna.

Bokning kan göras via SMS till min mobil 070-5464757.

Gustav och Oskar, ser ut att trivas tillsammans!

Bordslöpare, fick dock inte till bild på hela löparen!



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar