onsdag 8 december 2021

Öppet i syateljén den 11 och 18 december 2021

 Nu är det länge sedan jag laddat upp några bilder på nya tyger som kommit hem under höstmånaderna och tyger som kom hem i fredags. Jag hade öppet lördagen den 4 december 2021 och hade min vän här för att demonstrera Deb Tucker linjaler. Det blev ett mycket trevligt event med flera besökare. Jag bjöd på cider och snittar med lax, kyckling och små kex med ädelostkräm och vindruvor samt sex sorters småkakor. Det var mycket uppskattat. 

Nu har jag bestämt mig för att ha öppet ytterligare två lördagar i december månad. 

Lördagen den 11 december 2021, mellan kl. 10.00 - 14.00, och

Lördagen den 18 december 2021, mellan kl. 10.00 - 14.00.

Som jag tidigare skrivit så har det kommit hem en hel del nya tyger under hösten, tyger som var tänkta att visa under höstens Sy- och Hantverksfestival på Stockholmsmässan i Älvsjö. Tyvärr blev även den mässan inställd på grund av det rådande Corona-läget. Nu ser jag och många med mig fram mot att det skall bli en Sy- och Hantverksfestival på Stockholmsmässan, Älvsjö, den 25 - 27 februari 2022. Vi är många quiltbutiker som hoppas att mässan kommer att bli av. Jag tror att även många av alla våra sy- och hantverksintresserade vänner ser fram mot den här mässan.

Här kommer lite bilder på en del av de tyger som kom hem fredagen den 3 december. Kommer att lägga upp fler bilder på ännu mer tyger som jag fått hem, bland annat en serie bastyger från Timeless Treasures som finns i 14 olika klara färger, samt 21 nya batiktyger, som också finns i flera basfärger.

Ett underbart Tim Holtz tyg från Free Spirit

Ett randigt graderat tyg från Timeless Treasures

Ytterligare ett randigt graderat tyg från Timeless Treasures

Ett fantastiskt tyg med löv i olika höstfärger

En bild av samma tyg som bilden ovan men från en annan del av tyget.

Ytterligare ett tyg från Timeless Treasures, med vackra japanska blommor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar