måndag 31 januari 2022

Lite sömnad under helgen som varit 29 - 30 januari 2021

 Idag är det den 31 januari 2022, tänk att redan en månad gått på det nya året 2022, och i morgon har vi 1 Februari. Januari månad har ju inte varit speciellt rolig, med tanke på den lavinartade ökningen av Covid-smittade i Sverige och övriga världen. Själv har jag, försökt att isolera mig så gott det går. Maken och sonen har ju varje dag varit på sina jobb. På sonens arbete är det tydligen fler som smittats av Covid, och även på min makes arbete. Men de har tack och lov ännu inte drabbats.

För att tala om något roligare, så kom det hem en del nya tyger onsdage den 26 januari. Tre ljuvliga tyger ur Tilda Beach Collection, som är inspirerade av Jugendmönster. Tygkvaliteten är underbar och tygerna är tryckta på ekologisk bomull. De passar bra till lapptäckssömnad men även till klädsömnad. Sedan kom det hem ett underbart tyg från Timeless Treasures med små lila blommor, och buntar av Robert Kaufman Fabrics batiktyger ur serien "Morning Mist", där jag dels fått hem buntar med 18 Fat Quarters och buntar med 10 inch fyrkanter där varje bunt innehåller 42 10 ich fyrkanter. Ljuvlig mild färgsättning.

Under lördagen den 29 januari hade jag min årliga januari-REA, och det kom 9 trevliga damer som alla handlade av både ordinarie tygsortiment och av REA-tygerna. Det var en mycket givande lördag. Jag hann även med att sy klart en liten necerssär av de Tildatyger som kom under onsdagen. På söndagen den 30 januari sydde jag klart ytterligare två små necessärer. Jag har ju gått igenom mitt tygförråd och även förråd av tillklippta små bitar av mellanlägg, som jag tidigare lagt på hög för att jag tyckte att de var för stora för att slänga och för små för att göra något av. Men det har visat sig att de små bitarna av Peltex går att använda till de här små necessärerna. Så nu försöker jag göra något av alla de här bitarna, men det kommer att ta tid, för de är många.

Här kommer ändå bilder på de tre necessärerna som jag sytt under helgen som varit. Bilder på tygerna har jag lagt ut på min Facebook-sida: Christl Richter-Frohm.





                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar