onsdag 2 februari 2022

Ännu fler små necessärer

 Eftersom jag inte kan låta bli att ta till vara på småbitar av både tyger och mellanlägg, så kommer här ytterligare bilder på några små necessärer som jag sytt under tiden 1 och 2 februari 2022. Konstigt nog så verkar jag aldrig tröttna på den här modellen. Necessärerna är ju inte så stora, men de passar bra att ha sina nycklar i, t.ex. Att ha nycklarna i en liten börs, förhindrar att fickor i ytterkläder nöts sönder. Sedan kan man ju ha lite andra saker i dem också, bara fantasin och behovet avgör vad som skall gå ner i dem. Tidigare hade jag dem till mynt, men nu för tiden så har jag inte handlat med kontanter på nästan två år. Så några mynt har jag inte att hålla ordning på längre.

Igår, den 1 februari, var jag även iväg till Uppsala Katthem Samvetet, för att lämna en hel kasse med kattmat till dem. Det är kattmat som jag köpt och försöker få mina katter att äta, men det är inte så lätt med de här kräsna herrarna som jag har. Men Uppsala Katthem tar tacksamt emot kassarna med kattmat. De har hela tiden fullt upp och katthemmet är fullbelagt. Det är egentligen tragiskt att det finns så många hemlösa katter som det tack och lov finns vänliga människor som arbetar med de här hemlösa katterna och försöker adoptera ut dem så att de kan få ett varaktigt hem och någon som älskar dem för de fina varelser de är. All heder åt personalen som arbetar på Uppsala Katthem. Jag lämnade även ett par små necessärer till dem, som jag hoppas att de skall kunna sälja vid någon av deras aktiviteter, så att de kan få in lite pengar i sin kassa för dem. Därför är det ju bra att jag kan sy nya. Önskar alla mina vänner en trevlig kväll. 

Här nedan kommer bilder på de fem necessärerna som jag sytt under två dagar. Den lilla necessären med hundmotiv, visar fram- och baksida av samma necessär.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar