torsdag 10 mars 2022

Öppet i syateljén den 12 mars 2022

 Som jag tidigare meddelat kommer jag att ha lite mer öppet i min syateljé, Christlmodeller, Höganäsgatan 1 A, Uppsala, och nu på lördag den 12 mars är det öppet mellan kl. 10.00 - 14.00. Jag går också i "väntans tider" för idag på eftermiddagen kommer det hem en del nya tyger. Det är alltid lika roligt att få hem nya tyger och att försöka lista ut vad man kan göra av dem. Jag kommer att lägga upp bilder på de nya tygerna i morgon.

Under veckorna som varit, så känner jag mig oerhört påverkad av det krig som Ryssland startat mot Ukraina, och de hot som Rysslands ledare, Putin, spridit ikring sig. Först har vi varit mer eller mindre isolerade under de två senaste åren sedan Covid Pandemin startade i februari 2020, och nu efter att lättnader införts och att vi skall kunna träffa nära och kära lite mer regelbundet, så kommer det här kriget mot Ukraina att påverka oss alla igen. Ibland undrar jag varför det finns människor som är utstuderat elaka. Varför kan vi inte försöka leva i fred med varandra och uppskatta vad vi har.

Den gångna veckan, har jag ändå varit nere i syateljén och försökt sy lite. Håller fortfarande på att ta reda på överblivna bitar av mellanlägg, bland annat Peltex, och av de små bitar som jag har, så blir det små necessärer i olika storlekar. Här är bilder på vad jag sytt. Inget direkt nyskapande, men försöker visa upp lite av de tyger som jag har hemma i min ateljé.

Här kommer även bilder på de tyger som jag fick hem idag.








Benartex tyg design Paula Nadelstern

Kanvas Fabrics, "Bee Hives"

Kanvas Fabrics, "Bee Hives"

Japanskt halvlinne: 

Japanskt halvlinne.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar