söndag 27 mars 2022

Liten väska till Påsk!

 Påsken ligger väldigt sent i år, den 15 till 18 april 2022. Men när man går i affärer så har man blivit påmind om att det skall handlas till Påsk i flera veckor snart. Det börjar likna påminnelsen om att julen är i antågande redan i slutet av september månad. Jag blir så oerhört frustrerad av att det blir tidigare och tidigare varje år när butikerna runt om måste avisera påsk och jul flera månader i förväg. När det äntligen är dags för de här högtiderna, så är man redan fullmatad och när de äntligen inträffar så är man less på dem.

Igår den 26 mars hade jag öppet i min lilla syateljé och det kom fem kunder som handlade en del. Det var en trevlig dag, och emellan kunderna hade jag tid att sy en liten necessär, av ett halvlinnetyg, som ändå lite grann blev en liten föraning om den gula Påskhögtiden. Jag tycker att den blev lite fin, även om den är väldigt enkel. Min käre make tycker att den är förfärligt ful, han gillar inte tyget. Tur då, att jag inte har mer av det här tyget. 

Sedan under veckan som varit har jag sytt mig en lite ny bordslöpare av några av de batiktyger som kom hem den 14 mars och kombinerade de här tygerna med ett digitalprintat äppeltyg. Behövde lite mer färg i köket. Skall försöka sy färdigt ett enkelsängstäcke, som Maria Bussler quiltat, och där jag har kvar att sy dit avslutningskanten. Kommer att lägga upp bild på täcket senare i veckan när det är färdigt.

Idag är himlen utanför mitt fönster inte blå, utan täckt av gråa moln, visserligen inte mörkgrå, men det känns ändå inte lika trevligt som vädret som varit under den gångna veckan. När solen lyser och himlen är blå så blir man glad.

Vill även påminna om att jag har öppet igen i min syateljé lördagen den 2 april 2022 mellan kl. 10.00 - 14.00. Jag har ju bestämt mig för att ha lite mer öppet i syateljén. 

Önskar alla mina vänner en fin vecka och hoppas att vi ses nästa lördag. Söndagen den 3 april har vi sydag, och då blir det så trevligt att träffa alla mina syvänner här i Uppsala.

Detaljbild av bordslöpare.

Liten necessär i gult till Påsk!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar