fredag 27 maj 2022

Liten tygleverans och färdigsytt barntäcke

 Som jag skrivit tidigare idag så väntade jag på en liten tygleverans från en av mina tygleverantörer. 

Ett av tygen visste jag att det var från Robert Kaufman, Kona Cotton, Colour of the year - Cosmos, och det andra tyget som jag inte kom ihåg vad jag beställt, vart en överraskning. Det var ett tyg från Northcott Fabrics, med trådrullar. Ett tyg som man kan göra mycket roligt med.

Sedan har jag även sytt klart ett av de två barntäcken som Maria Bussler vänligen quiltat till mig. Det är ett täcke sytt efter ett mönster från Deb Tucker Studio 180 Design, som heter "Galaxy". Jag har sytt den minsta storleken, som blev cirka 100 x 125 cm färdigt.

Här kommer bild på tygerna och på täcket.

Önskar Er alla en fin och avkopplande helg.

Kona Cotton, Colour of the year - Cosmos

Northcott Fabrics - Notions

Barntäcke - mönster Deb Tucker Studio 180 Design - Galaxy   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar